SKRIVET: 2010-10-24, kl 19:46:49 | PUBLICERAT I: vardag!

Blev inspirerad till att ha en egen matblogg.

Var idag på Älska mat mässan på Slagthuset i Malmö!!!

Hoppas att denna blogg kan få er att känna lika mycket glädje av mat som jag känner, jag älskar verkligen att stå i mitt underbara kök och skapa sen låta min familj och mina vänner äta min mat som oftast kommer till lite av sig själv med hjälp av vad som finns i kylen och vad jag är sugen på just då, jag följer nästan aldrig ett recept så familjen blir ständigt överraskade med nya spännade kreationer. Tack för att ni står ut♥♥♥ 



Köpte underbara tomater från http://vikentomater.se supergod kyckling från http://bjarefagel.com så middagen för kvällen blev riktigt god om jag får skryta potatismos med mandelpotatis, blomkål, persilja & vitlök lättkokta sockerärtor med olivolja och flingsalt.

Potatismoset:

ca 10 mandelpotatisar
1 litet blomkålshuvud
detta kokte tills mjukt

satte sedan till en stor klick smör
en nypa muskotnöt
flingsalt
en pressad solo vitlök
paprika pulver och lite nyklippt persilja från trädgården.


sen blev det pannacotta med ljumma äpplen.

Pannacotta:
1 dl gelésocker multi
2,5 dl mellangrädde
2,5 dl mellan mjölk
1 tsk fairtrade vaniljrörsocker

Detta kokte upp ca 1 minut hällde det sen i små formar.

Toppade detta med äpple som jag tärnade och stekte i smör och fairtrade cane syrup.

Nu sitter vi i soffan och är mätta och nöjda.

Mat är härligt och det var riktigt trevligt och gott på mässan mera sånt..................

Tack Kajsa för att du hjälper mig att ta foto.




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: